READY. SET. CHARGE.
Stanice za punjenje električnih automobila proizvedene od strane Schrack Technik, predstavljamo pod imenom i-CHARGE, dodatno utirući staze ekološki prihvatljivih vozila. i-CHARGE predstavlja najbolje rešenje za punjenje svih vrsta vozila na električni pogon (automobili, motocikli, trotineti i bicikli), a dizajnirani su na način da se savršeno uklapaju u svako okruženje.
Stanice za punjenje iz serije i-CHARGE najbolje su rešenje za sva trenutno dostupna vozila na električni pogon (automobile, motocikle, skutere i bicikle) i dizajnirane su da odgovaraju svim lokacijama:
Da bi se baterija vozila mogla puniti, naizmenična struja (AC) iz električne mreže se pretvara u jednosmernu struju (DC). Konverzija se vrši pomoću punjača koji je ili ugrađen u vozilo (u vozilu) ili u stanicu za električno punjenje. Elektronski kontrolni sistem u vozilu (sistem za upravljanje baterijom, BMS) prati napredak punjenja, temperaturu ćelije i napon energetskih ćelija. U skladu sa tim prilagođava proces punjenja kako bi optimizovao vreme punjenja i vek trajanja baterije. Struja se napaja iz specijalnih utikača i kablova za punjenje, koji ne samo da prenose električnu energiju već i podatke.
U poređenju sa e-automobilima, zahtevi za napajanje su manje zahtevni u slučaju vozila sa jednim kolosekom, kao što su e-bicikli ili e-skuteri. Njihovim baterijama je potrebna manja snaga punjenja zbog manjeg kapaciteta. Zbog toga je dovoljna utičnica sa pravilno osiguranim uzemljenjem.
E-vozila se uglavnom pune dok ste kod kuće ili u kancelariji. Prema tome, procenjujući prosečnu pređenu udaljenost u Austriji od oko 34 km dnevno, električni automobili su pogodni za oko 80% stanovništva.
Zahvaljujući stanicama za brzo punjenje jednosmernom strujom, gde su inverter i punjač ugrađeni u stanicu za punjenje, električna vozila se mogu koristiti za duga putovanja:
Punjenje do 80 % moguće je za manje od 30 minuta (u zavisnosti od kapaciteta akumulatora vozila i raspoložive snage punjenja - pretpostavka baterije 60 kWh sa snagom punjenja od 150 kW).
Vremena punjenja variraju u zavisnosti od kapaciteta baterije, punjača i dostupnog napajanja iz mreže. U proseku, vreme punjenja od „praznog“ do potpuno napunjenog za bateriju od 60 kWh je između 2 sata (režim 3) i 24 sata (uzemljena utičnica, režim 1). DC brzo punjenje (režim 4 i 50 kW) može se završiti u roku od jednog sata.
HPC punjači (High Pover Charger) sa snagom punjenja do 350 kW, shodno tome skraćuju vreme punjenja. Stvarno vreme punjenja je obično kraće, jer je baterija retko kada je potpuno prazna.
i-CHARGE stanice za punjenje za korišćenje na javnim i polujavnim mestima mogu da budu opremljene različitim sistemima za aktiviranje i plaćanje. Aktivacija se može izvršiti ključem, RFID karticom ili aplikacijom. Kupci mogu da plate pomoću slota za novčiće, KR koda i direktnog plaćanja kreditnom karticom ili poravnanjem preko OCPP-a (preko elektroprivrede ili pružaoca platnih usluga). Stanice za punjenje se takođe mogu integrisati u sistem parking garaže.
Merenje količine električne energije koja se koristi za punjenje na mestu punjenja vrši se ugradnjom brojila odobrenog od strane MID-a. Da bi se omogućili budući ravnomerni propisi u vezi sa kalibracijom, svi i-CHARGE CION Online proizvodi su opremljeni prozorom za pregled merača.
Standardizovani komunikacioni protokol, OCPP 1.5 ili 1.6, omogućava korišćenje proizvoda različitih proizvođača u okviru zajedničke mreže za punjenje. Protokol ovlašćuje kartice za punjenje klijenata i, po završetku punjenja, prenosi takozvane zapise podataka o naplati (CDR), koji sadrže vreme punjenja i količinu električne energije. Operater stanice za punjenje tada može da fakturiše punjenje kupcu. Takođe je moguće da više operatera praktikuje kliring, tako da njihovi klijenti mogu da koriste stanice drugih operatera (roming).
Zeleno svetlo na CION stanici za punjenje signalizira da je stanica za punjenje u režimu pripravnosti. Stanica automatski detektuje kada je kabl povezan. Ako je potrebna aktivacija, za aktiviranje punjenja može se koristiti prekidač ključa ili beskontaktna kartica (RFID). Ako nije potrebna aktivacija, punjenje se aktivira automatski. Tokom ovog procesa, LED ekran se menja u zeleno trepćući mod. Ako je autentifikacija prihvaćena, počinje punjenje i LED indikator se menja u plavo.
Sistem upravljanja baterijom (BMS) vozila kontroliše proces punjenja i obezbeđuje brzo punjenje i optimizovano trajanje baterije. Izvlačenjem utikača na strani vozila završava se punjenje. Utičnicu za punjenje ili kabl za punjenje odmah isključite iz napajanja, što pouzdano sprečava bilo kakvu ličnu povredu.
Ovaj proces je sličan sa drugim modelima. Međutim, boje signala se mogu razlikovati!
Stanice za punjenje sa Schuko ili CEE utičnicom imaju integrisani pomoćni kontakt. Ovaj kontakt prepoznaje priključen utikač i obezbeđuje bezbedno uključivanje i isključivanje. Kombinovani strujni prekidač sa okidanjem diferentne struje (RCBO) štiti mesto punjenja. Električno vozilo je ili direktno povezano (režim 1) ili sa mobilnim punjačem (koji se naziva "u kablovskoj kontrolnoj kutiji", ICCB) (režim 2).
Za razliku od režima 1 i 2, kontroler punjenja i celokupna sigurnosna oprema nalaze se u stanici za punjenje. Kablovi za punjenje nemaju nikakvu dodatnu zaštitu ili komunikacionu opremu. Tipične snage punjenja su između 3,7 kW jednofaznih do 43 kW trofaznih. Proizvođači vozila i stanica za punjenje u EU dogovorili su sistem utikača za punjenje TIP 2. Pored utičnice TIP 2, može se koristiti i fiksni kabl za punjenje TIP 2. Punjač se nalazi u vozilu i određuje maksimalnu moguću snagu punjenja.
Za razliku od metoda punjenja naizmeničnom strujom Mode 1 do Mode 3, sa CHAdeMO i CCS jednosmernom strujom teče iz stanice za punjenje u akumulator vozila. Punjač se nalazi u stanici za punjenje - stoga veličina i težina nisu ograničeni raspoloživim prostorom u vozilu. Snaga punjenja je znatno veća i omogućava brzo i bezbedno punjenje akumulatora vozila. U zavisnosti od snage punjenja i kapaciteta baterije, baterija se može napuniti do najmanje 80% za otprilike 8 - 30 minuta.